Daisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pages

Tuesday, October 18, 2011

pekerjaan dulu dan sekarang

jeles tengok blog kawan2 aku dok cite pasai pekerjaan diorang.....kikikiki mak jeles nyah!!!!cewah kawan2 aku dok cite pasai diorg sangat best jadi tingin la nak tepek aku punye cite plak kan....yang sorang hair stylist sorang lg lawyer k not lawyer buruk die lawyer comel.....:)

k cite pengalam kerja dulu2 la ye....first skali aku penah keje adalah tukang basuh pinggan kedai makan + casher +pembancuh air + ambik oerder kedai makan tu ok cewah tapi memang ye pendek kate sume aku wat masak je tak...nk fengsan mujo la kedai makan tuh mak sedare aku so ble dapat makan free terbaekkk!!! hehehehehe dulu ingat keje kedai makan senang tapi Ya Allah gile penat nak mati tapi 1 je paling syiok bile kite meniaga habis kau licin tak membazir....

k pekerjaan kedua yang penah aku buat jadi cekgu a.k.a ustazah hahahahahaha ye la ngajo sekolah agama kau ngajo math pun ustazah memang begitu diajo kene panggil....masa tuh macam bingung ate ngajo sekolah rendah so kita kene jadi sama macam diorg dari segi tulisan kau tak boleh tulis sambung2 kau tulis sebijik2 huruf kalau tak mati kau nk tunggu diorg salin kalo darjah 5 or 6 so far ok la tapi dahjah satu hambik kau kalo kau tulis belit je siap la diorg tak mau belajo siap main bila tanya kenapa jawab'y "saya tak paham la tulisan kat depan tuh"....aish mase tuh baru la aku teringat aku kene jd macam diorg tulisan kene terang lagi bersuluh....pengalaman yang aku tak ble bla adalah student berak dalam kelas...tengah ngajo tetibe ade 1 bau mengancam nk fengsan siap ade bunyi nangis2 dalam hati aku mati la aku kali nih hahahahahahaha....terpaksa la aku settle'k sume tuh mujo la aku steady cewah!!!! bile time hari guru aku terpakse angkut 2 kotak beso ye hadiah terharu gile rupe'y ramai anak murid sayang aku sob....sob...sob...terharu kau tau.....cikgu yang lame kat situ pun xsebanyak aku....heran aku sampai cikgu2 lain pun kate garang2 pun anak murid sayang....wah gtu...aku memang garang k i mean tegas kalo kau tak siap keje aku bagi sila duduk di belakang kelas dan jgn duduk2 sampai la kau siap keje kau sambil dengar aku cakap kat depan dan akan aku soal balik ye xdapat jawab double hukuman fuhhh gile kejam kan

then lepas jd cekgu dan keje aku sekarang adalah sebagai eksekutif pemasaran....position aku kene la jaga hal2 berkaitan marketing....macam mana cara kau nak market kan produk baru....aku kene pastikan payment dari ejen yang ade....korang ingat syiok ke pikio sai duit sakit pale ooooo nampak senang tapi fenin ooo bile bos tanye payment dah masuk????kenapa barang ble lepas kalau hutang xsettle on time?????sape yang dipersalahkan hakak jugak....dalam pade tu jugak bos akan tanye aku lagi cmne nk market barang lain bagi semua tempat tau....ha perah la pale otak kau idea....tak cukup pejabat umah pun kau kene tanye k....jadi aku sekarang sedaya upaya la mengkomersialkan ape yang ble aku buat....mengkome la kawan2 mcm ooi thanks sudi membeli banyak dan menjual barang2 aku n mengkome yang slalu order n beli terus dari kilang :) i love u alls so much muuuuuaaaahssss.....sekarang kene gigih mencari lobang yang ble wat duit seorang dah dapat membantu :) thanks a lot....doakan kejayaan ku ye

3 comments:

Anonymous said...

aik,nape aku xtau ko pernah jadi ustazah? wawawawa mesti best dpt hadiah sampai dua kotak.

betul mah, keja bab duit la paling sesak kepala dibuatnya.sokong 100%.

oh, terima kasih kata aku comel ;p

nusk said...

huhu banyak pengalaman kan...bagi aku pengalaman keje NGO-ABIM banyak bagi pendedahan ...keje sekarang ni pulak memaksa aku menjawab soalan-soalan cepu emas pelabur...nak buat report nak explain market turun naik.pening jugak. jadi aku amek pendekatan pelabur EPF je, pelabur tunai aku kurang approach sebab selalu kita nak guna duit sedangkan unit trust long term..yang ada tunai tu aku lebih suka advice deme beli dinar/emas :D

Apa pun pekerjaan,yg penting ikhlas dan buat dgn bersungguh pasti berkat dan berbelanja dgn betul duit yg kita dapat tu walaupun gaji/komisen tu idok le banyak mana kan...

p/s:memang dalam memana keje pun bab marketing paling mencabar..tapi bagus sape yg duk dalam department ni..secara tak langsung meningkatkan tahap konfiden dan exposure kita pada cabaran kerja yg sebenar...penah aku dengar pepatah omputih kata, kalo kita boleh buat sales/marketing maknanya kita boleh survive dalam hidup

nurulfive said...

aww...terharu i sebab nama i ade dalam entry u!
hehe kite nih same2 lah mah..saling bantu membantu.
aku pun bila kawan2 datang buat rambut, gila happy sebab dpt bagi khidmat kat kawan sendirik.

duit..duit..haihh! hahaha..