Pages

Monday, November 24, 2008

minggu yg sgt strees....

ari sabtu aku g penang...dr umah aku b'tolak kul 7.30 lbh kureng la...aku grk ngn mak n mak andak aku coz diorg nk blk kmpg sblm tuh kene ambk adk aku kt USM...aku yg drive ayah aku x ikt kate'y die byk kndri kendare nnt x g org xdtg mase aku kawen nnt..so ayah aku pn mcm brt ati je nk bg aku bwk jejauh nih...so die pn suh kwn2 polis'y standby kt jalan raye tuh suh tgk2 kete yg aku bwk huhuhu dahsat btoi kerisauan ayah aku...then setiap 10 mnt he will call my mum...mummy aku pe lg dok runsing la asyik tpn jek...last skali mummy aku da xthn die pn ckp "ayah nih buang tebiat ke?sblm nih xpnh2 nk tepon kerap2..."huhuhu dahsat ayat mak aku...peh tuh trs ayah aku xtpn da sedih agak'y mak aku ckp gtu hahaha....bio la diorg yg settle sdr...then ayah aku tepon lg nk tau kali nih pe die ckp???hehehe suspen x?ayah aku kate kwn polis'y nmpk kete aku bwk pecut melebihi had yg ditetapkan 160km/jam huhu alamak t'lebih sudah!!hehehe so kire kene saman la tp kwn ayah aku punye pasai xjd la saman aku thanks ya hehehe...tu sume kete herier tu la aku nk lari ke kiri die nk ke kiri kete honda blkg udah nk dekat aku die pn hon aku...aku nih pntg aku pecut aku kejo blk aku hon pjg padan muke...igt aku p'puan sesuke je ko tuh laki nk hon2 aku....then aku pn slow la kmbli kepada kelajuan yg ditetapkn hehehe...smpai jek pinang rehat jap....



aku pn g la jln2 kt penang bwk mummy aku g queensbay...tmpt shopping yg sgt besar yg m'buat'k kaki aku sgt lenguh aku pn duduk la rehat dan lg snap gmbo kaki aku hahaha...aku pn singgah body shop aku g cr eye liner...hehehe dpt jegek akhir'y setelah mengumpul wang ari2...








hahaha lihat la kaki ku yg ntah pape




then smbg jln blk dr kul 10.30 kt ctu kul 1 br gerak nk kuar tu pn x abh lg jln t'lupe plak aku nk snap gmbo ctu pnt gile pai lupe nk snap...then aku pn grk la ke kmpg umah tok wan aku...smpi lbh kurg kul 2...then aku pn dok rehat2 sane t'tdo hehehe tu je la keje aku kalo dok kmpg...then kul 4 tuh aku call mak teh nk ckp xyah wat vale coz aku nk sewa jek mls nk wat nnt xpkai gak...then mak teh pn ckp "nnt mai la fitting bju da siap..."then aku pn kate "esk je la arinih pnt la nk p memane"...die pn okey ajek....







esk'y aku pn g la fitting bju sblm aku blk kuale...wah mcm xcye jek bju aku da siap hehehe pdhal da lame tp aku jek mls nk tanye hehehe tmbh skrg tgh weng2 lg...huhuhu sgt stress ye skrg nih...mcm xde perasaan jek nk kawen mak aku tuh dok kalut la skrg nih mane x'y ade 4 mggu je tggl...pejam celik udah hampir...aku nih je relax...mak aku potpet xabh2 hahaha...bio la asl'k mak bahagia...baju2 aku simple jek idok beriye coz aku wat aku nk pakai blk bio la org kate buruk janji aku suke' hehehe...





nih baju untuk umah aku



simple je kn idok le beghiye kn...bio la org kate xlawa janji ok la tutup aurat ewahhh....




nih baju nikah aku

baju nih agak seksi wooo mak aku kate hahaha tp biase la kain shifon...kain die tuh jrg cket...xpe nikah jek pkai kejap je pn kn hehehe...yg psti aku rs sgt pnt arinih xtau nape...mgkn otak aku xbp nk ok kot...buat ain ko jgn ambk ati la ngn aku...bkn aku xnk letak name ko tp xpe aku da edit pn...tp kang aku hrp2 ko dtg tp last2 ko xdtg ko ckp ko cuti tp idok gak muncul2 sdh aku jek...so kalo korg ade terase ngn aku, aku mntk maaf ye...

Friday, November 21, 2008

uwaaaa....gemukkah aku?

aku nih bile nk kurus....aku bkn'y x exercise bkn xkurg mkn...lg aku xmkn ade la...tp ntah bdn aku ttp mcm nih...adoi nk mkn ubat kurus no....katakn xnk pd ubat hehehe...ish...cmno nih?pe yg ptt aku wat nih?aku kalo ssh ati lg mkn okey jek skt pn cmtu gak...pe yg ptt aku wat nih?


nk kawen xlame da...cmno nih?ble ke aku nk kurus nih?....erm...pe la nk jd ngn aku nih...huhuhu tu la soalan yg ari2 akn muncul dr mulut aku...mmg aku b'syukur yg aku x sebeso malik noor...huhu...sgt sdh k skrg nih....


plg aku tkt nnt bile tibe ari aku kawen org dok nengok aku nih gemuk tp laki aku kurus...sure org ngate aku kn...xpadan la pengantin tuh....uwaaaaaaaaaaaaaaa tkt'y...ngape la skrg aku dok rs weng2 nih....(gyah...ko jgn mrh aku eh)...tp mmg tuh la yg aku rs skrg...ati cpt beno jd kecik smpi kdg2 rs xde ati dn perasaan...huhuhu (gyah, ooi ampun jgn mrh....)...skrg nih xsmgt lgsg nk wat pape nih...rumah pn aku mls nk siap mcm sblm2 nih aku wat jgk...(w/pn hakikat'y aku mls) huahuhahua...


aku sgt t'tekan skrg nih ye...sgt serabut rs mcm mental sekejap...huhuhu nape la aku jd gni ya Allah...huhuhu sdh'y rs di saat ini uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



nk tgk gmbo aku yg debab di kala ini huhuhu nnt jap aku cr ek nk upload....pesanan buat gyah dn ooi jgn mrh aku ye...n pesanan buat nama-nama seperti berikut kehadiran anda 27 dec amatlah di harapkan dan hukum yg aku bg adalah wajib hehehe


berikut adalah org2 yg pntg wajib dtg


ooi,gyah,odah n husband,beh,mar,fatin,wa n dollah
ain(kalo ko free n ade cuti)


hehehehehehehe



tembam dan debab kn??

::nota kaki~aku xwajibkn yg lain bkn b'mksd xpyh dtg tp aku tkt nk b'hrp...name2 yg sbt tuh slalu join kalo aku invite....

Wednesday, November 19, 2008

dr perut ibu...manusia akhirnya kembali ke perut bumi....


sudah ketentuan Allah s.w.t...setiap yang hidup akan kembali kepada penciptaNYA....hidup ini semuanya sementara tidak ada yang kekal...apabila Pencipta mahukannya maka tinggallah teman tinggallah saudara tinggallah keluarga tinggallah kekasih tinggallah anak tinggallah semuanya...yang di bawa hanyalah ilmu didada sedikit atau banyak itu tidak mampu kita hitung...


pagi td aku dikejutkan dengan panggilan dr anak staff aku lbh kurang jam 5.50 pagi...aku nih nk mrh la jgk sape la tepon aku pg2 bute nih...celik mate tgk no yg aku xkenei....sape plak la...xagkt tkt urgent aku pn dgn suare serak br bgn tdo trs ckp..."hello...sape pg2 nih?" bdk tu dlm sdh2 ckp..."hello k.shima, ni nan nih mak da xde..."aku trs m'lompat duduk..."ha?pe die?skali lg..."utk memastikan aku nih xmamai...die pn jwb..."mak da xde"....aku trs t'jelepuk bucu katil....innalillahi wainna ilaihi rajiu'n....


br 2 ari lps aku jmp die dtg kilang coz nk smbg cuti...kate'y xbp lalu nk keje lg sbb jln pn t'huyung hayang...nk jd cite aku msk ofis lwt cket coz skt prt...aku mmg la b'hajat nk g umah die nk anto kad ntah mcm mane t'gerak ati aku nk bg awl kt die wlpn org kt kilg nih xtau aku nk kawen bile...elok aku smpi die pn kate "kak nk jmp imah jap ble?" aku nih mcm biase wat lawak bodo..."ha?nk jmp saye?tkt'y....hehehe memain jek ckp la pe die?"lame gak aku ckp ngn almarhumah die cite la die xlalu mkn nk mkn tp asl msk mulut tekak mcm kene cekik hrp minm susu ari2...die ckp tiap2 mgrb muncul la lembage dn tiap mlm nk tdo mcm tuh...aku nih tanye la x b'ubt kmpg ke?die kate g da kate'y dukun tuh ckp kene santau angin...sblm nih s'bln msk hspital coz skt buah pinggang tp lps lazer tuh alhamdllh nmpk ade p'ubahan badan da semakin berisi kire'y mkn pn lalu muke pn happy...so aku pn expect la die akn msk keje coz aku jmp die da sht...


alih2 2 ari lps aku jmp ya Allah da mcm rangke susut mcm org skt...br la aku tau seminggu je die b'bdn segar mkn lalu tetibe 1 ari tuh ntah mcm mane die rs s'suatu lintasan trs die pengsan dan start dr tu la die jd xsihat semula....sampi suami'y kate nape la mcm nih br nk sht jd gni plak...ya Allah msh ade lg org b'ati busuk zaman sekarg nih...anaknya yg bongsu td ade paper add math...xde sape pn bgtau lg tkt die xmampu utk jwb periksa...diorg nk bgtau after exam tamat...aku xtau cmne la keadaan die...



mudahan Allah tempat'k beliau disisi org yang b'iman...aku rs agak sdh sbb die beriye tanye aku nk kawen bile aku pn ckp la mmg cdg nk bg kad nk g umah tp da dtg nih aku trs ngajak...die pn kate xlame da ye...ntah cmne aku ble kate kt nih bg siap2 la kot nnt xjmp da dpt kad...mmg la xjmp lgsg la kte kak kelmarin la kte dpt b'sua....




ya Allah ampunkanlah beliau...mudahan kau cucuri lah rahmat ke atas'y...dan Engkau tempatkanlah beliau di samping org2 yang b'iman...mudahan anak beliau yg bongsu dpt meneruskan peperiksaan SPM paper yg seterusnya...

beliau ujg kanan sekali

Tuesday, November 18, 2008

kome nk tau rahsie x????

15 rahsia wanita yang perlu tahu....








1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidakmenitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.




2. Bila dia tidak menghiraukan anda selepas anda menyakiti hatinya,lebih baik anda beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelumanda menegur dengan ucapan maaf.




3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang palingdia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan ituputus di tengah jalan).


4. Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.


5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!


6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tahu macam mana nakmenerima pujian.


7. Jika anda tidak suka dengan gadis yang sukakan anda separuh mati,tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang anda tak akan tahu kerana biladia dah buat keputusan dia akan lakukan apa saja.


8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri dari anda selepas andatolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Sekiranya anda masih inginmenganggap dia sorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.


9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dantulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.



10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung takberguna.


11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.


12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telefon, si gadis akanbersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik sajaganggang diletakkan, dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluhminit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.


13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita. Jadi jangan senyum sebarangan.


14. Jika kamu menyukai seorang wanita, cubalah mulakan denganpersahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.


15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali anda ajak berjumpa, tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat dengan anda.








Monday, November 17, 2008

preparation utk 27 dec...


huhuhu xlame dah aku nk jd bini org nih...setakat nih alhamdulillah sume brg da settle cume xbeli lg handbag n persalinan lelaki...nk g skrg xde mase la bz...mcm aku ckp weekend je mst ade je kenduri la pe la...so aku pn decide utk beli mase kndri odah tuh...hubby aku pn nk g odah kndri so xkn aku nk kate xble coz odah pn jemput die hehehe...tu sume xksh la memenuhi undangan plg wajib kite laksanakan tu pesanan ustaz mase aku g kursus kawen arituh...baju aku sume da siap cume ade cket lg je makteh aku nk bg aku jangak hehehe...sebab baju x siap lg design aku gni jek jap eh...














nih le design'y tp idok le beriye kain tuh aku ubah cket...






yg nih baju nikah aku....aku bg korg tips kalo la kn...baik korg cr design skrg utk bju korg...nnt xpening nnt korg nmpk itu korg nk tuh so baik cr bebyk nnt senang wat pilihan...peh tuh kalo nk beli brg2 tuh kalo nk kawen thn dpn baik la beli cket2 supaya xrs duit kuar dgn laju'y....wat la budget secukup'y...mcm aku dlm sebln aku beli 2 ato 3 brg....tp list la brg pe nk beli....aku g expo kt kuale byk la vale yg cntk2 aku pn gatei beli 1 wane ungu nih ade model aku pakai hehehe jap...










nih la model aku....


nih mak aku yg pilih 2 3 ari dok belek2 pai mimpi2 so mak aku pn kate beli je la hehehe just RM30 so kalo 35 ke atas idok le aku nk beli....mak aku pakar tawar menawar hehehe...so pe lg eh mmmm aku br tmph cadar n langsir ngn kwn mak aku...asal'y mak aku nk jahit sdr budget cket tp nk kate qada' n qadar tuhan tu kte x tau mak aku t'seliuh jd xble la nk jahit tuh yg g tmph...makcik tuh pn mmg best bg design br aje kt aku melalut aku nengok pai nk mgrb dr peh aso g hehehe...siap bwk da kain yg ktorg beli kt Riamoda (ank kedai Jakel tu la) aku dok jek2 adk ctu ble la dpt murah dr 12 rgt dpt 7 rgt hehehe xsgke dpt murah...so tggu la raye aji nnt br siap sume tuh nnt aku update cite sai nih plak...bju kawen pn same nnt aku update hehehe...



kad kawen aku pn xwat beriye coz aku pd nnt org buang jgk kn so baik wat yg murah je xla skt ati kn kalo org buang pn pas nih hehehe....tu pn kdai kwn adk aku so lg mudah utk aku berunding....msg disini kalo nk wat pape cr yg ade kenaln supaya ble dpt discount hehehe....so skrg brg2 aku cume perlu gubah jek...tuh aku xksh sbb ade org nk wat tu aku suka hehehe...so mane2 yg da ade perancgn nk kawen tuh ble mule dr skrg spy nnt x kelam kabut...mcm aku sebeno'y nk kawen thn dpn tp alih2 ayah aku trs je ngn slumbe kate 27 dec so aku pn ape lg gelabah la...berusaha jgk aku isi brg dgn kadar segera....alhamdulillah 5 ari je siap sume sume bantuan ayah aku la die yg bwk segalanye kt tok naib ngn ketua kmpg hehehe...thanks ayah luv u luv u too mak...





nih la org yg byk tolong aku mak ayah....

kang aku nk g kdai perabot mak aku nk ajak g tgk kursi utk pelamin...hehehe aku mls nk sewa sbb bkn lame pn nk gune nih nk beli yg biase2 jek mak aku nk dok2 nnt senang hehhe...mak teh aku nk wat yg simple2 jek mcm sblm2 nih yong n abg aku kawen just simple asl'k ade...so korg rncg2 la eh dgn bijak yg penting x m'bazir k...



weekend yg sesak...

adoi arinih pn aku rs pening lg nih...byk sgt mkn kenduri...aku skrg nih g kndri 2 dlm 1 hehehe ayah aku n mak aku pn same...asal ade kenduri mst kene g mane x nye nk jemput kndri kawen aku nnt...aku skrg nih asal weekend je mst xlekat umah nih dr lepas raye lg aku gnih ade je urusan aku hehehe...rope bz beno yek...


sabtu baru nih kenduri ayu...wah xsgke die kawen da kn...aku tgk die sempoi je da mmg die brutal la jgk org'y...firdaus ko mst frust kn ayu da kawen hahahha jgn mrh eh daus aku gurau jek...aku bwk pajero demi kwn2 aku ssh2 dtg dr jauh...tmbh lame xjmp kn...aku pkse gak si krol dtg (khairul munirah ismail) rumah'y dekat je ngn umah aku tp nih dekat 10 thn gak aku xjmp die...dahsat kn hahahah....


meriah gak la kenduri ayu...plg meriah ngn suare ktorg pai makcik2 kt ctu tanye sape la ktorg nih mane x nye riuh sekampung dok kuk kik kuk kik...mak aku la kate gtu mak aku phm beno dah aku ngn kwn2 aku nih hehehe....tp aku xdpt dok lame coz nk kene rush blk kmpg elk aku nk blk t'jmp kekasih lame hehehe memain jek si ajiz la (uya ko jgn mrh...)aku siap agih2 kad aku tgk2 die pn bg jgk yg die punye x t'kjt aku tup2 da nk kawen die....





ade seri pengantin x aku nih hehehe

mantap x aku posing ngn ayu hahaha....gmbo seterus'y peh nih eh...kalo ikt'k ati aku xmo blk lg tp ayah aku riso ye la mase aku nk keluo tuh pn dok mesan ati2 riso darah manis nih mcm2...aku pn iye la doa2 le slmt hehehe...pandai le aku nk g tuh mcm2 ngeh2x....



mak aku tgk gmbo kndri ayu tuh dok pikio le nnt aku kawen ade ke kengkwn dtg ye la kndri aku sape nk slalu deme ikt aku nnt deme dtg ke...sedih plak dengo ayat mak aku tuh...tp aku jwb blk...aku kate xpe la mak deme nk dtg kte tggu umah xnk dtg kte diam je la nk kate pe lg ye dok...trs mak aku diam huhuhu hakikat'y mak aku gemo dengo riuh2 kwn2 aku nih pntg jmp kuk kik kuk kik hehehe tuh la ayat mak aku hehehe...




nih le penyeri majlis hehehe



nih la yg ade pn...yg lain ntah xbp nk tau la nape xdtg...mmm aku pn mls nk hrp nnt kndri aku kwn2 dtg ke x...btoi la kate pujangga "janganlah kita mengharap pada sesuatu yang tidak pasti kerana penantian tu satu penyeksaan"....

nih la seri pengantin kite pn ayu
nih je la yg aku ade utk kndri ayu...yg lain kalo nk byk lg gmbo aku rs baik mntk ngn wa hubby die tu gemo ngambik gmbo try tanye eh...

Friday, November 14, 2008

cepatnya masa berlalu

wah cepatnya mase berlalu...tu la tanda-tanda awal dunia nk kiamat...dr kite alam sekolah tadika dah msk sekolah rendah plak peh tu msk sekolah menengah da jd remaje...smbg plak peringkat ipta/s wah cepatkan masa berlalu...pejam celik da 24 thn aku idup kt dunia nih...



da abih blajo msk plak alam pekerjaan...huhuhu bak kate org bile da msk alam nih selagi celik mate koje koje koje...berkoje le kite sekuat'y hahaha nk ikt loghat nogori idok m'jadi....da s'thn aku keje xlame lg nk jd bini org plak....sedie ke aku?i'Allah sedia kot mcm xyakin je kan aku nih...tp bile aku bc kata-kata Prof. Hamka nih ade btoi'y "Orang beradab pasti pandai menghormati keyakinan orang lain, walaupun dia sendiri tidak sesuai dengan keyakinan itu. (Hamka)." beradab ke aku nih?ade kot bio la org xpuji bio aku puji dr sdr....


aku rs mcm br je rombongan merisik dtg 2 3 ari lepas tup tup da nk kawen aku nih....pada tanggal 19052008 aku telah dirisik mcm mimpi jek aku rs kalo ikt aku beriye je nk risik2 nih bkn'y xkenei tap org tue2 nih payah bio mati anak jgn mati adat...jd kene la ikt



nie la cincin risik aku

xlame lagi aku akn jd milik org plak huhuhu kadang2 bile pk sedih plak ye la mak ayah aku je tinggei b'due kt umah...dan skrg br la aku t'pk nape ayah aku payah beno nk lps aku keje jauh2...br skrg aku dpt jwpn...penah mak aku ckp xpueh nk bela aku...dl mak aku keje skrg da pencen konon dpt la jg aku ngn adk aku lame sbb dl aku byk mase ngn kwn2 dr mak ayah aku mane x nye da sekolah time aku ade mak aku keje time aku g skolah mak aku ade bile mase nk jmp lelame mcm skrg...tmbah aku skolah asrama same jgk bkn slalu jmp kalo dtg melawat pn bp minit sgt la...sedih kn...tp nk wat cmne tu la name'y kehidupan...bile da dok dlm medan kehidupan mcm tu la kitaran'y....

xde pe yg perlu kite kesal dlm k'idpn nih...semuanya sudah ketentuanNya...betul kata2 nih kn..."Jangan sesekali menyalahkan kesilapan diri sendiri kepada orang lain kerana orang yang tidak mengakui kelemahan diri sukar untuk berjaya." kata-kata Pujangga`...k la jmp lg bile ade pe nk cite...