Pages

Monday, April 13, 2009

mesyuarat agung bekas student madid & g tgk ank wa xlupe kedai ooi jugek

sonok betoi g mesyuarat agung bekas plajar sabtu baru nih....bkn syok msk meeting tp syok dpt jumpe kengakwan hahaha dapat jumpa sama gyah,ain,uya,nadia,ngn rozi.....lg syok sbb dpt mkn makanan idrisiah hehehehehehe sungguh rindu ngn masakan kt skolah k....byk yg berubah kt skolah tuh....bangunan semakin bertambah guru pn banyak yg baru ble dikatakn xkenei la cekgu cekgi ctu....yg xberubah'y dewan makan tetap same hahahahaha tau tang mane same'y????treeeetttt tang bau dan suasane'y kahkahkahkah.....dulu kini dan slame'y dewan mkn bau'y still mcm dl kalo korg igt mst korg tau cmne bau'y hahaha....kangen bangat same itu tempat walaupun bau'y gtu....byk kenangn mase skolah terutama'y jamaatur ruasa' slalu announce......"form 5 last skali ye bg adk2 dl"....jd lame2 da xheran da slalu sgt beralah....pai pape program pn form lain yg d'beri keutamaan.....


bak kate ain teruje gile dpt dok dpn mase meeting tuh....mane tak'y tiap kali ade program xpnh merasa tgk dr dekat slalu duk barisan last alasan da beso kene beralah.....aih sabo je la....sepanjang dok meeting tuh ati rs rindu zaman skolah...masih igt saat berada di situ owh sungguh la semua memori di situ xmampu dilupakan.....


tp perubahan pd budak2 zaman skrg nih sgt aku xsuke....terlalu manje idup senang x merase susah cket pn....kemudahan sume bertambah...kalo xpandai lg xtau la aku bebudak skrg nih....zaman kite dulu xberani lalu dpn aspura....kalo lalu pn tunduk nih xangkat da muke2 malu....tapi budak zaman la nih....masyaAllah siap main mate lagi sipu2 senyum2....ish2 xcukup ngan mak pak diorg dtg trs naik asrama panggil tuh main hon2 je dr bawah....kite dl umah bulat la jasa'y jauh kene pegi kalo tertido tuh jenuh la mak kite tggu da la jauh xsedo plak kuikui....manje bdk zaman la nih....siap tiap2 mggu ble kuar tuh kite dl kalo da kerap siap kene wat surat dlm arabiyah la weh kalo tggl 1 titik pn xble dimaafkan no way sorry.....


banyak beno cite aku nih hahahahaha....nih cite wat aku bengkek ape nk tau aku xbertuah uwaaaa deme sume dpt hadiah aku tlg nengok jek huhuhuhu idok sedih pn gatei je hahahaha....aku dok ralit2 nyembang2 sbb maleh nk jd ajk ke hape ke tup2 name aku dicalon ish t'kejut beghok aku dan2 paneh muke aku hahahaha....xpe la AJK mujo aku kalo ikt nk jawatan yg last tuh penasihat hahahaha ade ati nk ganti ustaz kamarudin hahahahaha....


lambat beno abh'y aku nih udoh lapo gile....aku da xtentu hale da dok ngadu kt gyah.....mulut nih dok sebut lapo aje....da dpt mkn sodap oooo siap wat muke xmalu bih nasi byk2 g bangkit plak ambk lauk extra hahahahaha....bio la xbaik membazir.....da siap sume mkn uya sibuk dgn kad kawen'y....then nk gerak tgk ank wa yusuf taiyob eh clap yusuf fawadz....



gmbo blur cket sbb tgn org lain yg capture jd xlawo le...nk marah pn kite da mntk tlg org kan...then g umah wa nengok new born....byk la kami nyembang kt sane udah ghupe kedai kopi plak dok nyembang bab berpantang nih....ish kalo tanye aku, tau le jgk sbb ayah aku udah lecture aku utk menghadi ari pantang.....kalo ade permintaan nnt aku wat lecture utk kome plak....hehehehehe byk bnd yg kene pantang t'utama mkn nih kalo kite nk sihat kene ikt la kn kalo xnk terserah....tu ayat ayah aku....



then pas nengok ank wa kami pn gerak menuju ke sri iskandar g open table plak kt sane saloon ooi la....mar x join meeting tp jon g umah wa n ke saloon ooi....pai ke mlm la aku nyongket....mujo hubby aku idok bleter boring ke hape hahahaha alhamdulillah kuikuikui....hubby aku pn siap potong rmbt lg kehkehkeh....jom layan gambo....
uish lame beno aku nyongket....mlm baru aku balik weh....agak seram jln kot situ aku xlepeh tgn ngn hubby aku takut hahahahahah ntah pape.....

















Thursday, April 9, 2009

Tazkirah minggu ini

Pengetahuan bersama........rugi tak baca

Di riwayatkan bahawa pada suatu hari Rasulullah S.A.W sedang duduk bersama para sahabat, kemudian datang pemuda Ara b masuk ke dalam masjiddengan menangis. Apabila Rasulullah S..A.W melihat pemuda itu menangis maka baginda pun berkata, "Wahai orang muda kenapa kamu menangis?" Maka berkata orang muda itu, "Ya Rasulullah S.A.W, ayah saya telah
meninggal dunia dan tidak ada kain kafan dan tidak ada orang yang hendak memandikannya." Lalu Rasulullah S.A.W memerintahkan Abu Bakar r.a. dan Umar r.a. ikut orang muda itu untuk melihat masalahnya. Setelah mengikut orang itu,maka Abu Bakar r.a dan Umar r.a. mendapati ayah orang muda itu telah bertukar rupa menjadi babi hitam, maka mereka pun kembali dan
memberitahu kepada Rasulullah S.A.W, "Ya Rasulullah S.A.W, kami lihat mayat ayah orang ini bertukar menjadi babi hutan yang hitam." Kemudian Rasulullah S.A.W. dan para sahabat pun pergi ke rumah orang muda dan baginda pun berdoakepada Allah W.T, kemudian mayat itu pun tukar kepada bentuk manusia semula. Lalu Rasulullah S..A.W dan para sahabat menyembahyangkan mayat tersebut. Apabila mayat itu hendak dikebumikan, maka sekali lagi mayat itu berubah menjadi seperti babi hutan yang hitam, maka Rasulullah S.A.W pun bertanya kepada pemuda itu, Wahai orang muda, apakah yang telah dilakukan oleh ayahmu sewaktu dia di dunia dulu?"Berkata orang muda itu, "Sebenarnya ayahku ini tidak mahu mengerjakan solat." Kemudian Rasulullah S.A.W bersabda, "Wahai para sahabatku,lihatlah keadaan orang yang meninggalkan sembahyang. Di hari kiamat nanti akan dibangkitkan oleh Allah S.W.T seperti babi hutan yang hitam."



Di zaman Abu Bakar r.a ada seorang lelaki yang meninggal dunia dan sewaktu mereka menyembahyanginya tiba-tiba kain kafan itu bergerak. Apabila mereka membuka kain kafan itu mereka melihat ada seekor ular sedang membelit leher mayat tersebut serta memakan daging dan menghisap darah mayat. Lalu mereka cuba membunuh ular itu.Apabila mereka cuba untuk membunuh ular itu, maka berkata ular tersebut,Laa ilaaha illallahu Muhammadu Rasulullah, mengapakah kamu semua hendakmembunuh aku? Aku tidak berdosa dan aku tidak bersalah. Allah S.W.T yangmemerintahkan kepadaku supaya menyeksanya sehingga sampai hari kiamat."Lalu para sahabat bertanya, "Apakah kesalahan yang telah dilakukan oleh mayat ini?" Berkata ular, "Dia telah melakukan tiga kesalahan, diantaranya;

1. Apabila dia mendengar azan, dia tidak mahu datang untuk sembahyang
2. Dia tidak mahu keluarkan zakat hartanya.
3. Dia tidak mahu mendengar nasihat para ulama.
Maka inilah balasannya".

Monday, April 6, 2009

isu mengidam....agak mengade okey....

isu'y aku ngidam bende pelik2 tu xde la mcm org lain ngidam pelik2 yg payah nk cari x ke haru name'y kalo xjumpe hahahaha....aku ngidam bende yg ade kt malaysia nih kat memane pn ade kehkehekeh ngade jek bunyi'y.....nk tau aku ngidam pe??????ni die.....taraaaaaaa






of course le aku yg wane purple tuh hehehe....nagde beno kopak duit laki aku siap beli sepasang plak....xpe my hubby ckp bkn slalu tp peh nih jgn ngidam yg mahal2 udah le ekekekeke.....nih yg i luv u nih....peh nih nk ngidam pe plak ek kene pk nih hahahahaha tuh tipu name'y bkn ngidam tu permintaan yg melampau kalo pk nk ngidam pe.........ingat ye kwn2 ngidam tuh xble pk2 tu tipu name'y kuikuikui






Wednesday, April 1, 2009

semalam ku bermimpi.....

owh tidak yang sesungguh nye aku sgt rindu akan kawan-kawan ku.....pai aku mimpi korang tau punye la aku rindu.....yg ade dlm mimpi aku pn. odah, cik ooi, cik gyah, cik mar cik ain, cik reha, cik fatin, pn krol, pn wa, cik war, cik syirah, cik uya, cik nadia, cik amy, pn yatyat, pn ayu, pn djah.....owh tidak!!!!!!!!!!!kangen gile aku....pai aku terlupe aku ade laki kuikuikui.....


dlm mimpi aku yg ade korg aku mimpi plak laki aku.....adoi mimpi yg aku rs sangat sedih rs'y....pai nangis la aku luo dlm mimpi tuh....tp tu sume mainan tido....kome nk tau aku mimpi ape?????aku mimpi ntah la cmne aku rs dlm kesusahan aku jd OKU aku xmampu bgn sendiri xmampu wat segale'y la pai nangis aku sume xkene....korg sume xmau tolong aku lg la sayu ati aku nih.....laki aku plak da nyampah ngan aku sume tinggei'k aku tu wat aku trs nangis.....xtahan'y aku nangis pai t'esak2 huhuhu malu btoi...

sedo2 Mr. H kejut aku subuh.....masya Allah aku mimpi rupe'y tp air mate xbenti2 lg.....aku trs peluk laki aku.....waduh sedih gile....hope sume tuh mainan tido jek ....aku xmau mimpi gtu da.....huhuhuhuhuhuhu