Daisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pages

Friday, December 23, 2011

TENTANG DHIA

ehsan googles

korang tengok tak cerita tiap2 ari isnin hingga khamis pukul 7 tu cerita tentang dhia......semalam tengok yang pak tam yang dok kedai kopi meninggal pas nampak si Melly dalam kereta tekejut terus heart attack kan malam tu terus la reramai baca Yassin.....

aku dok dengar la bacaan tuh....tang ayat ke-21 yang Ittabiu Man La Yas Aluka.....dibaca Attabiu......lain maksud'y jika baca dengan baris yang salah....rasa2 orang yang wat cerita ni perasan x????aish....harap2 ada la yang perasan ye...mudahan pengajaran untuk saya dan semua :)

1 comment:

orang biasa said...

Yela, aku pon perasan jugak. Tapi diorg dok baca reramai. Aku ingat kot ade mazhab yg baca mcmtu. Terus jd terkeliru yg kita dok bace baris bawah selama ni betui ke salah. Takat yg aku tau tu ayat perintah. Kle ikut feel amar hanya ade mule ngn baris bawah atau depan. Kle dh bace baris atas dh xjadi ayat perintah. Sungguhla lari beno maksudnya. Entahkan ramai yg bace macam tu. Tu la bahayanya mengaji tak berguru. Aku pon dok pk nk tok guru mengaji balik. Dok harap mase sekolah rendah dlu je. Dh beso panjang payah beno nk belajo balik. Mujola makpak aku berikhtiar carikan tok guru utk anaknya dlu. Tp sadisnya adik2 yg kecik ni pon dh lemah bab ngaji niiii.. Anak aku plak macamna nanti,ble ke nk berikan mcm makpak aku bg ke aku. Harap2 dpt jaln utk berikan dididkan yg terbaik utk anak dizaman penuh cabaran ni.