Daisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pages

Thursday, August 26, 2010

time kasih ayah...mak....

owh mcm sedih je ayat tajuk atas tuh ahaks....gatei je weh bunyi'y....alhamdulillah airis da 10 bln next week 11 bln...raye nih rs'y ble jalan kot hakahak...berangan je la haku....skrg nih tgh blajo jln.....kelmarin 2 langkah semalam 3 langkah arinih xtau xtgk lg sbb td tdo kan....

aku time kasih byk2 kat mak ayah aku ye la sudi jg aku dr dlm pantang lg....fuh perit gak la pantang ngn ayah aku....sampai ke la nih cume skrg nih longgar la cket kalo sblm nih usoh harap le nk merase minum ais....wo wo wo tp da pose mane ble tahan nak jgk hahahahaha so ayah kate ok la kot anak aku makin beso mkn pnok...kite ok orait....badan pn da kuat kan....aku tanye gak le kan ngape xble beno minm ais...pehtu ayah aku pn kate la xtakut ke jg 3 selenda....gelebeh sane sini anak jd sakit aje cket2 xsihat....ha lalu ke nk nanggung sume....woho nehe babuji.... so alhamdulillah la setakat nih aku ikt pantang larang yg ayah n mak aku guide'k sume alhamdullillah betoi badan xsakit xgelebeh vavavavava riso ai gelebeh2 nnt laki lari...TIDAK!!!!
alhamdulillah anak aku pn jarang sakit kan bkn la xsakit langsung tipu beno le....slalu sakit jap2 je plg lame 2 ke 3 ari....
 skrg nih airis br nk tmbh gigi....mgkn org kate lmbt'y!!!arghhh ade aku kisah ke???lg elok lmbt tmbh lmbt cket rosak'y....al-maklum la ank aku nih gasak je makanan ape pn sure die bedal jek....gigi atas yg nk kuar dr ayah aku kate kuar gigi atas dl cakap beso....arghh....xkisah le betoi ke x tu kate org tue2....kite mak pak die kene la ajo kan....dan skrg nih pn aku xajo pn ank aku baju ke ape ke mewah2 bkn ape mak aku ckp kalo ajo idup mewah nnt xsedo diri....sape yg susah....xke kite yg susah....so jgn nk over sbb ank kite sorg mcm2 nk limpahkan....mcm tuh gak mak aku ckp kt aku...ikt la gaya idp sederhana....yes btoi dan tu la yg aku lakukan sekarang snts b'syukur....dan mak slalu pesan jgn nk banding2 kan zaman dl ngn skrg...dl skrg xsame...dl mgkn susah dan skrg agak senang.....so far da 16 ramadhan arinih....alhamdulillah....xsedo da stgh bln b'pose....esok nk wat kueh raye ngn mak rutin thnan hahahahaha korg cmne???beli ke homemade???

2 comments:

nasaoji said...

betui betui betui,,,xmo ajar anak ngn kemewahan...wasatioohh harus!.. ;)

Hidayati Yusof said...

sokong jugak! baju elok pakai, baju beli kat kedai biasa pun pakai. asalkan pakai baju..kadang2 yang murah tu lagi selesa kan kan!