Daisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pages

Wednesday, November 19, 2008

dr perut ibu...manusia akhirnya kembali ke perut bumi....


sudah ketentuan Allah s.w.t...setiap yang hidup akan kembali kepada penciptaNYA....hidup ini semuanya sementara tidak ada yang kekal...apabila Pencipta mahukannya maka tinggallah teman tinggallah saudara tinggallah keluarga tinggallah kekasih tinggallah anak tinggallah semuanya...yang di bawa hanyalah ilmu didada sedikit atau banyak itu tidak mampu kita hitung...


pagi td aku dikejutkan dengan panggilan dr anak staff aku lbh kurang jam 5.50 pagi...aku nih nk mrh la jgk sape la tepon aku pg2 bute nih...celik mate tgk no yg aku xkenei....sape plak la...xagkt tkt urgent aku pn dgn suare serak br bgn tdo trs ckp..."hello...sape pg2 nih?" bdk tu dlm sdh2 ckp..."hello k.shima, ni nan nih mak da xde..."aku trs m'lompat duduk..."ha?pe die?skali lg..."utk memastikan aku nih xmamai...die pn jwb..."mak da xde"....aku trs t'jelepuk bucu katil....innalillahi wainna ilaihi rajiu'n....


br 2 ari lps aku jmp die dtg kilang coz nk smbg cuti...kate'y xbp lalu nk keje lg sbb jln pn t'huyung hayang...nk jd cite aku msk ofis lwt cket coz skt prt...aku mmg la b'hajat nk g umah die nk anto kad ntah mcm mane t'gerak ati aku nk bg awl kt die wlpn org kt kilg nih xtau aku nk kawen bile...elok aku smpi die pn kate "kak nk jmp imah jap ble?" aku nih mcm biase wat lawak bodo..."ha?nk jmp saye?tkt'y....hehehe memain jek ckp la pe die?"lame gak aku ckp ngn almarhumah die cite la die xlalu mkn nk mkn tp asl msk mulut tekak mcm kene cekik hrp minm susu ari2...die ckp tiap2 mgrb muncul la lembage dn tiap mlm nk tdo mcm tuh...aku nih tanye la x b'ubt kmpg ke?die kate g da kate'y dukun tuh ckp kene santau angin...sblm nih s'bln msk hspital coz skt buah pinggang tp lps lazer tuh alhamdllh nmpk ade p'ubahan badan da semakin berisi kire'y mkn pn lalu muke pn happy...so aku pn expect la die akn msk keje coz aku jmp die da sht...


alih2 2 ari lps aku jmp ya Allah da mcm rangke susut mcm org skt...br la aku tau seminggu je die b'bdn segar mkn lalu tetibe 1 ari tuh ntah mcm mane die rs s'suatu lintasan trs die pengsan dan start dr tu la die jd xsihat semula....sampi suami'y kate nape la mcm nih br nk sht jd gni plak...ya Allah msh ade lg org b'ati busuk zaman sekarg nih...anaknya yg bongsu td ade paper add math...xde sape pn bgtau lg tkt die xmampu utk jwb periksa...diorg nk bgtau after exam tamat...aku xtau cmne la keadaan die...



mudahan Allah tempat'k beliau disisi org yang b'iman...aku rs agak sdh sbb die beriye tanye aku nk kawen bile aku pn ckp la mmg cdg nk bg kad nk g umah tp da dtg nih aku trs ngajak...die pn kate xlame da ye...ntah cmne aku ble kate kt nih bg siap2 la kot nnt xjmp da dpt kad...mmg la xjmp lgsg la kte kak kelmarin la kte dpt b'sua....




ya Allah ampunkanlah beliau...mudahan kau cucuri lah rahmat ke atas'y...dan Engkau tempatkanlah beliau di samping org2 yang b'iman...mudahan anak beliau yg bongsu dpt meneruskan peperiksaan SPM paper yg seterusnya...

beliau ujg kanan sekali

1 comment:

nusk said...

andai ku tahu..kapan tiba ajalku...