Daisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pages

Friday, November 14, 2008

cepatnya masa berlalu

wah cepatnya mase berlalu...tu la tanda-tanda awal dunia nk kiamat...dr kite alam sekolah tadika dah msk sekolah rendah plak peh tu msk sekolah menengah da jd remaje...smbg plak peringkat ipta/s wah cepatkan masa berlalu...pejam celik da 24 thn aku idup kt dunia nih...



da abih blajo msk plak alam pekerjaan...huhuhu bak kate org bile da msk alam nih selagi celik mate koje koje koje...berkoje le kite sekuat'y hahaha nk ikt loghat nogori idok m'jadi....da s'thn aku keje xlame lg nk jd bini org plak....sedie ke aku?i'Allah sedia kot mcm xyakin je kan aku nih...tp bile aku bc kata-kata Prof. Hamka nih ade btoi'y "Orang beradab pasti pandai menghormati keyakinan orang lain, walaupun dia sendiri tidak sesuai dengan keyakinan itu. (Hamka)." beradab ke aku nih?ade kot bio la org xpuji bio aku puji dr sdr....


aku rs mcm br je rombongan merisik dtg 2 3 ari lepas tup tup da nk kawen aku nih....pada tanggal 19052008 aku telah dirisik mcm mimpi jek aku rs kalo ikt aku beriye je nk risik2 nih bkn'y xkenei tap org tue2 nih payah bio mati anak jgn mati adat...jd kene la ikt



nie la cincin risik aku

xlame lagi aku akn jd milik org plak huhuhu kadang2 bile pk sedih plak ye la mak ayah aku je tinggei b'due kt umah...dan skrg br la aku t'pk nape ayah aku payah beno nk lps aku keje jauh2...br skrg aku dpt jwpn...penah mak aku ckp xpueh nk bela aku...dl mak aku keje skrg da pencen konon dpt la jg aku ngn adk aku lame sbb dl aku byk mase ngn kwn2 dr mak ayah aku mane x nye da sekolah time aku ade mak aku keje time aku g skolah mak aku ade bile mase nk jmp lelame mcm skrg...tmbah aku skolah asrama same jgk bkn slalu jmp kalo dtg melawat pn bp minit sgt la...sedih kn...tp nk wat cmne tu la name'y kehidupan...bile da dok dlm medan kehidupan mcm tu la kitaran'y....

xde pe yg perlu kite kesal dlm k'idpn nih...semuanya sudah ketentuanNya...betul kata2 nih kn..."Jangan sesekali menyalahkan kesilapan diri sendiri kepada orang lain kerana orang yang tidak mengakui kelemahan diri sukar untuk berjaya." kata-kata Pujangga`...k la jmp lg bile ade pe nk cite...




4 comments:

Call me -fa- said...

amboi!!imah ade blog tak bgtau aku!!!

welkam tu the club!!hapdet rajin2 tau

ckp peghak beno semua words dlm entry kamu neh...hahahhaha...takpe2 yg penting bio kami paham...

nusk said...

iye le idup yong iemah! yeah aku pun rasa kehidupan aku takleh dipisahkan dgn perak...wpon keturunan aku takde kaitan ngn perak langsung..cuma yg menemukan kita adalah idrisiah...niat di hati nak cari bakal laki org perak tapi tidak lah dapat...org melaka pun Ok ape?? hehehe....emmm sdih aku bca nye..aku ni mak bapak aku suh kawin cepat sbb dme kata tak larat nak bela aku dah huwaaaaaa!!!!!!tp ko yg kawin dlu!

anyway welcome 2 the club too!!! kat sini kita boleh jumpa selalu...amboi lawo cincinnye ye...nti aku tayang aku punya lak!!

eimah said...

weh nape aku xble nk bukak ko punye blog nih beh?kompius aku...just for invited only?ish3x

nusk said...

a ah la tb2 kna ada invitation lak!