Daisypath Anniversary tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Pages

Thursday, June 6, 2013

percutian 4 hari 3 malam... Kuala Terengganu-Kelantan-Kuala Kangsar

Pergh.....tittle panjang nk bace tarik nafas panjang2 ye hahahahahhaa.....minggu lepas Syarikat Minyak Afiat Sdn. Bhd. dengan murah hati bawak2 kami semua ke belah pantai timur....aku suke ok g sane hampir 8 thn dok Kuala Terengganu memang best gile ok....mak suke nyah......kami naik bas bertolak pukul 8.20 pagi lewat 20 minit bas sampai lewat ala cket jek....so kami benti kat  Hentian R&R Banjaran Titiwangsa dlm pukul 11 lbh gtu makan2 bekalan yang di bawa......

Then sambung perjalanan berhenti kat Pekan Jerteh asalnye aku mintak benti kat petronas nk terkucil last2 ayah aku  A.K.A bos ckp terus ke masjid depan tu cket nk solat jamak taqdim.....dulu masjid tu usang jek warna putih...pastu org ctu touch up upgrade jd ghope lain masjid tu...... tgk gmbo dl dan sekarang ye masjid tu.....gambo masjid nih ehsan dr MR GOOGLE

perjalan diteruskan menuju ke Kuala Terengganu (jalan pantai) singgah kat Pantai Merang tempat feberet ayah dan kami sekeluarga makan See Food Celup Tepung n plg aku ngan En. Hubby suke mee goreng die sedap walaupun biase je die buat yg plg penting rase dari dulu xberubah langsung.....then pas makan terus menuju ke tempat yang dituju iaitu KT la kan.......sebelum sampai kite lalu Gong Badak tempat aku dulu rindu gile weh.....tunjuk kat anak2 tempat ummi diorg belajo.....then sampai check in hotel dlm pukul 6++ kat Hotel YT MidTown

Sampai je terus letak barang mandi siap anak2 dare 2 org tu pas maghrib nk makan malam pulak kan then nk g jejalan....aku la pilot kat sane bawak deme2 yang nk ikut aku.....tempat utama malam tu adalah ICT dekat Pasar Payang n dekat jgk dengan Kampung Cina A.K.A Chinese Town.....

esoknye pulak kite round KT lagi moh tengok ape lg.....

tempat2 shopping xpayah tunjuk le kang muntah pulok....hahahahha then ke kelantan 1st  destinasi g Pasar Siti Khadijah...mak ai paneh weh menggelegak otak kejap hahahaha bahang Ya Rabbi.....then terus ke Pulau Melaka Kelantan....dan kami pun xsangke rezeki kami dapat jumpa Tuan Guru...kami sampai 5 minit sblm masuk waktu Asar....Alhamdulillah dapat juga tunaikan hajat2 kengkawan kilang ha.....

alhamdulillah check in hotel seri seroja wakaf che yeh pukul 7 ptg....malam shopping xhengat pukul 1 pagi br aku ngan En. Hubby naik ok hahahaha anak2 aku sepupu aku tlg jaga bagus kan.....esoknye g lawatan ke kilang Minyak Mestika....then ke Masjid Beijing then ke Rantau Panjang....gambo kat kamera orang lain...ok bace la entry aku pai muntah hijo ye hihihihihi